Økonomi & Bogholderi

Økonomi dækker over mange aspekter, lige fra et lovgivningsmæssigt basiskrav om, at virksomheder skal udarbejde bogføring til de store tanker om hvordan udvikling bedst sker ud fra den økonomiske ramme, man har eller kan opnå. Indimellem ligger også alt det arbejde med økonomi, som virksomheder til dagligt har brug for viden om, for at kunne styre den daglige drift af virksomheden. Det kunne fx være budgetarbejde, diverse nøgletalsanalyser, månedsrapportering og lignende.

Med en HD(R) fra Syddansk Universitet har jeg forudsætningerne for at udfylde den økonomifunktion, som alle virksomheder skal have. I det daglige får jeg hjælp af mit fantastiske team til bogholderimæssige opgaver, men det vil være mig, som du har kontakten med.

Jeg hjælper enkeltmandsvirksomheder og små ApS’er med en end-to-end løsning ift. deres bogholderi, løn, indberetninger og regnskaber.

Derudover hjælper jeg større selskaber  med en komplet regnskabsfunktion ift. bogføring, løn, budgetter, indberetninger, økonomiske analyser, månedsrapportering og klargør alt til udvidet gennemgang / revision. Jeg har et godt samarbejde med flere af de større revisionsselskaber i Århus og omegn og har altid kun modtaget pæne tilkendegivelser om det materiale, som klargøres til dem.

Er det forretningsudvikling, som din virksomhed står overfor, er det ligegyldigt om du er en lille eller større virksomhed. Jeg kan give et økonomisk overblik tilpasset din virksomhed, som vi kan tage udgangspunkt i, når vi arbejder med udvikling.

Se mere nedenunder om hvordan jeg kan bistå din virksomheds økonomifunktion nedenunder. Du er meget velkommen til at kontakte mig for en uforpligtende snak om dine behov.

Økonomi i din virksomhed

Jeg kan hjælpe dig med…

Enkeltmandsvirksomhed eller lille selskab (ApS)

  • Fakturering
  • Debitorstyring
  • Bogføring af omkostnings- og finansbilag
  • Kreditorstyring
  • Afstemme og dokumentere balance
  • Momsafstemning og indberetning
  • Del-moms regulering
  • Lønsumsberegning og indberetning
  • Lønkørsel og eindkomst
  • Indberetning til skat vedr. skat
  • Opstilling af årsrapport
  • Samme rapporteringer som v. større virksomheder, men ofte i mindre kontekst

Større virksomhed
(primært ApS eller A/S)

  • Fakturering
  • Debitorstyring
  • Bogføring af omkostnings- og finansbilag
  • Kreditorstyring
  • Afstemme og dokumentere balance
  • Momsafstemning og indberetning
  • Del-moms regulering
  • Lønsumsberegning og indberetning
  • Lønkørsel og eindkomst
  • Månedsrapportering
  • Budgetter
  • Nøgletalsanalyser

 

Ad-hoc opgaver 

  • Opstille det nødvendige overblik ifbm. udvikling af din virksomhed
  • Hvis noget er gået galt i din egen bogføring (fx så banken ikke stemmer), så er jeg eksperten, man kan ringe til.
  • Div. ad-hoc analyser o.l.: Fx under Covid-19 pandemien i 2020-2021 voksede virksomheders behov for at kunne styre likviditeten bedst muligt, hvilket medførte et stort behov for drifts- og likviditetsbudgetter for mange virksomheder
Din kontaktperson

Linda Ravn Nielsen

Mit navn er Linda Ravn Nielsen og jeg er indehaver af Erhvervshjælp, som jeg stiftede tilbage i foråret 2017. Mit hold består, foruden mig, af en bogholder og en assistent.

Hvorfor skal jeg hjælpe dig?

Jeg sætter en ære i, at der er styr på tingene og vil rigtig gerne hjælpe dig med at få mere tid til sjove opgaver.